Pomocné tlapky o. p. s. - asistenční psi pro zdravotně postižené

Mistrovství České republiky v Pokémonu

Partneři

Mistrem české republiky pro rok 2007 se stal Madvorak. Dále se umístili 2. ZETMAN a 3. TriDe-coko-tatranka . Gratulujeme!

1. fotogalerie z turnaje
2. fotogalerie z turnaje
Diskuze na stánkách pikachu.cz

Výsledky (prohlédni zde). Zvláštní poděkování Rukariovi za pohár, Enderovi za vypočtení výsledků, Vukovi za odemykání ostrovů, Lie za alternativní focení, Rukariovi za pseudonormální focení, GameHousu za reklamu, CČM za pracovníky bezpečtnostních služeb schopné diskuze (alespoň některé), všem, kdož si přinesli vlastní kabel, všem hráčům za účast a všem a za vše, na co jsem teď zapomněl a že toho určitě nebylo málo :D. Zase za rok .)


KDY: sobota 9.2.2008 13:00
KDE: Praha - Centrum Černý Most (pod kinem u prodejny GameHouse)
CO: 1. GBA zápas 1 vs. 1 s 6 pokémony na lvl: 100 - od 14:00, hraje se o titul Mistra ČR roku 2007 (diplom + pohár)
PRŮBĚH: Zápasy probíhaly na principu každý s každým, ovšem podle přesně stanoveného flexibilního rozpisu. Vzhledem k tomu, že celkový počet hráčů byl mocninou dvou a bylo jich jen 8, bylo možné rozdělit hráče tak, aby si stihl zahrát každý s každým a výsledky jsou tudíž bez zbytečných výpočtů. O prvním místě musel rozhodnout výpočet síly, podle níže popsaného Enderova mechanismus
Konec zápasu: Jakmile zápas skončil, bylo nutné zavolat rohodčího, aby ověřil skóre.
remíza: Na remíze se mohli hráči dohodnout a to tak, že toto rozhodnutí společně oznámili rozhodčímu.
Rozhodčí také mohl o remíze rozhodnout sám, pokud zápas trval neúměrně dlouho prakticky bez možnosti konce (např 2 shuckle bez útoků s leftovers proti sobě), popřípadě pokud by byl překročen časový limit pro jeden zápas, který byl v závislosti na počtu účastníků stanoven těsně před zahájením turnaje na 45 minut K žádné
K remíze tento rok nedošlo

S sebou: GBA (SP) + hru. Ocenili jsme, že si někteří na naši žádost přinesli vlastní kabely a wirelessy, nějaké jsme sice měli, ale čím více jich, tím lépe. Děkuji moc

Konečné vyhlášení: Vyhlášena byla osoba, která bude vypočítána za nejlepší a 2. a 3. místo. První obdrží pohár a diplom, další jen diplom.

Vysvětlení bodování od Endera:
Na začátku je každému do vínku dáno 1000 bodů, které udávají "sílu" hráče, jak ji stanovuje výpočet. Na začátku jsou tedy všichni stejně silní. Načež se začnou síly přepočítávat a činí se tak tak dlouho, postupně vždycky pro jednoho hráče za druhým a znovu dokola, dokud se některý z hráčů nepřiblíží nule - po projetí do záporných čísel začne docházet k neočekávanému chování.
Přepočítání síly hráče: za každou uskutečněnou hru se upraví síla hráče
1) za výhru se přičte ([síla protihráče] / [síla hráče]) - tedy čím silnější je poražený protivník, tím víc vzroste síla hráče (je-li rozdíl našich sil velký a já ho porazil, tak to znamená, že bych měl být prohlíšen za podstatně silnějšího než jsem)
2) za prohru odečte ([síla hráče] / [síla protihráče]) - tedy čím silnější je ten, kdo mne porazil, tím méně to sníží mou sílu (je-li rodíl našich sil velký, dá rozum, že mne asi porazí a není tedy důvod, aby to nějak výrazně sráželo mou sílu)
3) za remízu, pokud jsem silnější hráč, se odečte polovina podílu ([síla hráče] / [síla protihráče])
4) za remízu, pokud jsem slabší hráč, se přičte polovina podílu ([síla protihráče] / [síla hráče])
Veškeré tyto přičítané body jsou násobeny (10 / n), kde n je počet zápasů, které daný hráč odehrál, aby se eliminoval vliv toho, že někteří hráli vícekrát a někteří méněkrát. Desítka aby to pak kvůli tomu nešlo strašně pomalu. Výsledná tabulka byla vygenerována pomocí přibližně tří set přepočítání sil hráčů, kde již bylo vidět, že pořadí je pevně dané a rozestupy se pouze zvětšují.
Je v tom malý háček, neodehrání stejného počtu zápasů stále vliv má, pokud někdo odehrál deset zápasů a z toho jeden prohrál a někdo jiný jich odehrál jen pět a jeden prohrál - u toho druhého je ta prohra významnější, více penalizovaná. To dává na jednu stranu smysl, na druhou stranu bude příště nutné lépe organizovat kdo s kým bude bojovat, aby již od začátku byli tříděni lepší k lepším a horší k horším, jinak dojde k podobnému zaváhání jako loni u druhého a třetího místa, nicméně po troše dalších ručních výpočtů bylo pořadí potvrzeno.
Měl-li by někdo nějaký elegantní nápad, jak háček odháčkovat, byl bych vděčen.

A teď jednoduše.
Za výhru proti silnějšímu protihráči se dostalo hodně bodů, proti slabšímu méně. Za prohru se silným protihráčem se moc bodů neztratilo, ale se slabým docela dost. Zohlednil se počet odehraných her a vypočítalo pořadí. Pokud máte uveden velmi podobné skóre jako někdo těsně před/za vámi, tak je pořadí trochu nejisté, ale víte na čem jste :)

POZN.:Hrálo se skutecně o titul za rok 2007, protože mistra jsme neměli, soutěž byla totiž z technických důvodů odložena (opět XD). O titul na rok 2008 se bude bojovat již tradičně odloženě v únoru 2009. V listopadu 2008 by proběhlo první mistrovství ve hrách na Nintendu DS.

V případě jakýchkoli nejasností ohledně pravidel, konání, nebo čehokoli, či doplňujících dotazů, zjištění chyb a podobně mě prosím neváhejte kontaktovat:
Morx@pikachu.cz | ICQ: 290046988 | tel.: 720 191 895 (vodafone); 737 122 132 (vodafone)