Pomocné tlapky o. p. s. - asistenční psi pro zdravotně postižené

Mistrovství České republiky v Pokémonu

Partneři

Mistrem české republiky pro rok 2006 se stal John Beak. Dále se umístili 2. Suicune Wolf a 3. Satori. Gratulujeme!

Fotogalerie z turnaje
Diskuze na stránkách pikachu.cz

Výsledky (stáhni pdf;stáhni png). Zvláštní poděkování Rukariovi za pohár, Enderovi za výpočet výsledků, Gamehousu za reklamu, CČM, že nás nevyhodoli :-D a dále všem, kdož si přinesli vlastní kabel/wireless. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat všem hráčům za účast =)


KDY: Sobota 20.1.2007
KDE: Praha - Centrum Černý Most (pod kinem u prodejny GameHouse)
CO: 1. GBA zápas 1 vs. 1 s 6 pokémony na lvl: 100 - od 14:00, hrálo se o titul Mistra ČR roku 2006 (diplom + pohár)
PRŮBĚH: Zápasit měl původně každý s každým. Díky velké účasti se to žel nestihlo a tak byl vítěz vypočítán, podle logiky, která je vysvětlena níže. Bližší informace o srazu naleznete čam na Pikachu.cz v sekci srazy

Konec zápasu: Jakmile zápas skončil, bylo nutné zavolat rozhodčího, aby ověřil a zapsal skóre.
remíza: Na remíze se mohli hráči dohodnout a to tak, že toto rozhodnutí společně oznámili rozhodčímu. Rozhodčí také mohl o remíze rozhodnout sám, pokud zápas trval neúměrně dlouho prakticky bez možnosti konce (např 2 shuckle bez útoků s leftovers proti sobě)

S sebou: GBA (SP) + hru. Ocenili jsme a mnohokrát děkujeme za vlastní kabely a wirelessy, které si účastníci přineslo

Konečné vyhlášení: Vyhlášena byla osoba, která byla vypočítána za nejlepší a 2. a třetí místo. První obdrží pohár a diplom, další jen diplom.
Vysvětlení bodování od Endera:
Na začátku je každému do vínku dáno 1000 bodů, které udávají "sílu" hráče, jak ji stanovuje výpočet. Na začátku jsou tedy všichni stejně silní. Načež se začnou síly přepočítávat a činí se tak tak dlouho, postupně vždycky pro jednoho hráče za druhým a znovu dokola, dokud se některý z hráčů nepřiblíží nule - po projetí do záporných čísel začne docházet k neočekávanému chování.
Přepočítání síly hráče: za každou uskutečněnou hru se upraví síla hráče
1) za výhru se přičte ([síla protihráče] / [síla hráče]) - tedy čím silnější je poražený protivník, tím víc vzroste síla hráče (je-li rozdíl našich sil velký a já ho porazil, tak to znamená, že bych měl být prohlíšen za podstatně silnějšího než jsem)
2) za prohru odečte ([síla hráče] / [síla protihráče]) - tedy čím silnější je ten, kdo mne porazil, tím méně to sníží mou sílu (je-li rodíl našich sil velký, dá rozum, že mne asi porazí a není tedy důvod, aby to nějak výrazně sráželo mou sílu)
3) za remízu, pokud jsem silnější hráč, se odečte polovina podílu ([síla hráče] / [síla protihráče])
4) za remízu, pokud jsem slabší hráč, se přičte polovina podílu ([síla protihráče] / [síla hráče])
Veškeré tyto přičítané body jsou násobeny (10 / n), kde n je počet zápasů, které daný hráč odehrál, aby se eliminoval vliv toho, že někteří hráli vícekrát a někteří méněkrát. Desítka aby to pak kvůli tomu nešlo strašně pomalu. Výsledná tabulka byla vygenerována pomocí přibližně tří set přepočítání sil hráčů, kde již bylo vidět, že pořadí je pevně dané a rozestupy se pouze zvětšují.
Je v tom malý háček, neodehrání stejného počtu zápasů stále vliv má, pokud někdo odehrál deset zápasů a z toho jeden prohrál a někdo jiný jich odehrál jen pět a jeden prohrál - u toho druhého je ta prohra významnější, více penalizovaná. To dává na jednu stranu smysl, na druhou stranu bude příště nutné lépe organizovat kdo s kým bude bojovat, aby již od začátku byli tříděni lepší k lepším a horší k horším, jinak dojde k podobnému zaváhání jako zde u druhého a třetího místa, nicméně po troše dalších ručních výpočtů bylo pořadí potvrzeno.
Měl-li by někdo nějaký elegantní nápad, jak háček odháčkovat, byl bych vděčen.

A teď jednoduše.
Za výhru proti silnějšímu protihráči se dostalo hodně bodů, proti slabšímu méně. Za prohru se silným protihráčem se moc bodů neztratilo, ale se slabým docela dost. Zohlednil se počet odehraných her a vypočítalo pořadí. Pokud máte uveden velmi podobné skóre jako někdo těsně před/za vámi, tak je pořadí trochu nejisté, ale víte na čem jste :)

POZN.:Hrálo se skutecně o titul za rok 2006, protože mistra jsme neměli, soutěž byla totiž z technických důvodů odložena. O titul na rok 2007 se bojovalo následně opět odloženě v Únoru 2008. Poté se z toho pro GBA mistrovství stala tradice.

V případě jakýchkoli nejasností ohledně pravidel, konání, nebo čehokoli, či doplňujících dotazů, zjištění chyb a podobně mě prosím neváhejte kontaktovat:
Morx@pikachu.cz | ICQ: 290046988 | tel.: 720 191 895 (vodafone); 737 122 132 (vodafone)