KDY: Sobota 3.12.2011 13:00 - 18:00
KDE: Praha - Centrum Černý Most (pod kinem u společného posezení rychlých občerstvení)
CO: NDS zápas s hrami 4. generace 1 vs. 1 s 6 pokémony na lvl: 5x100 + 1xlibovolný - od 14:00, hrát se bude o titul Mistra ČR roku 2011 (diplom + pohár)
PRŮBĚH: Na začátku budou účastníci rozděleni na dvě skupinky, podle způsobu jakým trénovali své Pokémony (Matematický a Klasický tréning). Zápasy budou tradičně na principu každý s každým (pouze v rámci skupinky), ovšem podle přesně stanoveného flexibilního rozpisu na základě níže popsaného Enderova mechanismu, aby bylo možné objektivně vyhodnotit vítěze
Ve 13:00 začne kontrola na Cheaty a od 14:00 se bude hrát. Celá akce bude zakončena v 18:00 vyhlášením vítězů.
Konec zápasu: Jakmile zápas skončí, je třeba zavolat rozhodčího, aby ověřil a zapsal skóre.
remíza: Na remíze se mohou hráči dohodnout a to tak, že toto rozhodnutí společně oznámí rozhodčímu.
Rozhodčí také může o remíze rozhodnout sám, pokud zápas trvá neúměrně dlouho prakticky bez možnosti konce (např 2 shuckle bez útoků s leftovers proti sobě), popřípadě pokud by byl překročen časový limit pro jeden zápas. Časový limit se v případě velkého počtu hráčů na místě stanoví
S sebou: nabité (!) Nintendo DS + hru.
Konečné vyhlášení:
V každé skupině proběhne samostatné vyhlášení vítěze (mistra ČR), 2. a 3. místa. Dále bude pravděpodobně opět udělena cena hráči, který k nám bude vážit nejdelší cestu a možná nějaké další, nechte se překvapit :).
Doprovodné akce:
Odemykání přístupu ke jinde v ČR nezískatelným Pokémonům ve verzích Diamond a Pearl.
Vysvětlení bodování od Endera:
Na začátku je každému do vínku dáno 1000 bodů, které udávají "sílu" hráče, jak ji stanovuje výpočet. Na začátku jsou tedy všichni stejně silní. Načež se začnou síly přepočítávat a činí se tak tak dlouho, postupně vždycky pro jednoho hráče za druhým a znovu dokola, dokud se některý z hráčů nepřiblíží nule - po projetí do záporných čísel začne docházet k neočekávanému chování.
Přepočítání síly hráče: za každou uskutečněnou hru se upraví síla hráče
1) za výhru se přičte ([síla protihráče] / [síla hráče]) - tedy čím silnější je poražený protivník, tím víc vzroste síla hráče (je-li rozdíl našich sil velký a já ho porazil, tak to znamená, že bych měl být prohlíšen za podstatně silnějšího než jsem)
2) za prohru odečte ([síla hráče] / [síla protihráče]) - tedy čím silnější je ten, kdo mne porazil, tím méně to sníží mou sílu (je-li rodíl našich sil velký, dá rozum, že mne asi porazí a není tedy důvod, aby to nějak výrazně sráželo mou sílu)
3) za remízu, pokud jsem silnější hráč, se odečte polovina podílu ([síla hráče] / [síla protihráče])
4) za remízu, pokud jsem slabší hráč, se přičte polovina podílu ([síla protihráče] / [síla hráče])
Veškeré tyto přičítané body jsou násobeny (10 / n), kde n je počet zápasů, které daný hráč odehrál, aby se eliminoval vliv toho, že někteří hráli vícekrát a někteří méněkrát. Desítka aby to pak kvůli tomu nešlo strašně pomalu. Výsledná tabulka byla vygenerována pomocí přibližně tří set přepočítání sil hráčů, kde již bylo vidět, že pořadí je pevně dané a rozestupy se pouze zvětšují.
Je v tom malý háček, neodehrání stejného počtu zápasů stále vliv má, pokud někdo odehrál deset zápasů a z toho jeden prohrál a někdo jiný jich odehrál jen pět a jeden prohrál - u toho druhého je ta prohra významnější, více penalizovaná. To dává na jednu stranu smysl, na druhou stranu bude příště nutné lépe organizovat kdo s kým bude bojovat, aby již od začátku byli tříděni lepší k lepším a horší k horším, jinak dojde k podobnému zaváhání jako u prvního mistrovství u druhého a třetího místa, nicméně po troše dalších ručních výpočtů bylo pořadí potvrzeno.
Měl-li by někdo nějaký elegantní nápad, jak háček odháčkovat, byl bych vděčen.
A teď jednoduše.
Za výhru proti silnějšímu protihráči se dostane hodně bodů, proti slabšímu méně. Za prohru se silným protihráčem se moc bodů neztráci, ale se slabým docela dost. Zohledněn se počet odehraných her a vypočítalo pořadí. Pokud máte uveden velmi podobné skóre jako někdo těsně před/za vámi, tak je pořadí trochu nejisté, ale víte na čem jste :)
V případě jakýchkoli nejasností ohledně pravidel, konání, nebo čehokoli, či doplňujících dotazů, zjištění chyb a podobně mě prosím neváhejte kontaktovat:
Morx@pikachu.cz | ICQ: 290046988 | tel.: 737 122 132 (vodafone)